Η τετρακίνηση και οι εκτός δρόμου δυνατότητες δε συνεπάγονται απαραίτητα ακριβές τιμές κτήσεως, αφού και με μια τιμή κάτω από τα 20.000 ευρώ, μπορεί κάποιος να αποκτήσει το τετρακίνητο αυτοκίνητο που επιθυμεί. Δείτε τα 8 φθηνότερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς.
Στα οκτώ φθηνότερα μοντέλα συγκαταλέγονται είτε αυθεντικά 4Χ4, τα οποία προσφέρουν αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης (Terios, Niva, Jimny), είτε αυτοκίνητα τα οποία μπορούν με κάποιους μικρούς περιορισμούς να προσφέρουν εκτός δρόμου συγκινήσεις στους ιδιοκτήτες τους (Panda 4X4, Ignis, SX4), είτε, τέλος, μοντέλα, όπου η τετρακίνηση λειτουργεί περισσότερο ως βοήθημα για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων σε βρεγμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα (Sirion 4X4 και Swift 4X4).
Lada Niva 4X4 1,7: To πιο «ηλικιωμένο» 4x4 όχημα της ελληνικής αγοράς και, συνάμα, ένα από τα πιο δημοφιλή και γνωστά της κατηγορίας, το Lada Niva ξεχωρίζει για τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, αλλά και την απαρχαιωμένη του σχεδίαση. Η παρουσία μόνιμης τετρακίνησης, κοντών σχέσεων και μπλοκέ διαφορικού, αλλά και ο ροπάτος κινητήρας των 1,7 λτ. επιτρέπουν στον οδηγό του να κινηθεί χωρίς πρόβλημα στα πλέον κακοτράχαλα μονοπάτια της ελληνικής υπαίθρου. Βέβαια, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα πρέπει να κάνει πολλές παραχωρήσεις σε μια σειρά από τομείς όπως είναι η ποιότητα κατασκευής, η εσωτερική άνεση και εργονομία και η αισθητική και η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Σύστημα τετρακίνησηςΤο Lada Niva είναι μόνιμα τετρακίνητο με τρία διαφορικά, από τα οποία το μεσαίο προσφέρει και δυνατότητα κλειδώματος. Μέσω του ειδικού επιλογέα, μπορούν να επιλεγούν και κοντές σχέσεις.
Fiat Panda 1,2 4X4: Το μικρότερο τετρακίνητο όχημα της ελληνικής αγοράς συνεχίζει την παράδοση της Fiat στα 4Χ4 πόλης. Βέβαια, το Panda 4Χ4 κάθε άλλο παρά μόνο "αυτοκίνητο πόλης" μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού όπως απέδειξε και στην πίστα δοκιμών Αττάρτ, διαθέτει μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες. Μοναδική παραφωνία του αυτοκινήτου, ο αδύναμος κινητήρας των 60 ίππων, ο οποίος λόγω και της αραιής κλιμάκωσης του κιβωτίου, κινεί το Panda σε ράθυμους ρυθμούς. Επιπλέον και η κατανάλωση, λόγω κυρίως της τετρακίνησης, βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από αυτή των υπολοίπων Panda. Οδηγικά, το ιταλικό τετρακίνητο μίνι στην άσφαλτο είναι ουδέτερο και προβλέψιμο, χωρίς οι λογικές κλίσεις του αμαξώματος να ανησυχούν. Σύστημα τετρακίνησηςΑυτόματο σύστημα, με συνεκτικό συμπλέκτη στον πίσω άξονα, ο οποίος μεταβάλει το ποσοστό της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων από 98:2 έως και 50:50, ανάλογα με τις συνθήκες.
Suzuki Swift 1,3 5d 4X4: Παρά την ύπαρξη τετρακίνησης, το Suzuki Swift 4x4 δεν προορίζεται για εκτός δρόμου διαδρομές, λόγω κυρίως της μικρής του απόστασης από το έδαφος. Η τετρακίνηση πάντως προσδίδει στο Swift έναν πιο ασφαλή οδικό χαρακτήρα, ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα και σε δρόμο με στροφές. Ο 1.300άρης κινητήρας του αυτοκινήτου με τη σειρά του προσφέρει εξαιρετικά μέτριες επιδόσεις, παρά την ονομαστική απόδοση των 92 ίππων, ενώ η ύπαρξη της τετρακίνησης, δεν επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου, η οποία βρίσκεται περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτή των δικίνητων εκδόσεων. Από πλευράς αισθητικής, το Swift διαθέτει μια πετυχημένη σχεδίαση, ενώ εσωτερικά, η ποιότητα βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα. Σύστημα τετρακίνησηςΜόνιμη τετρακίνηση, μετάδοση μέσω συνεκτικού συμπλέκτη.
Daihatsu Sirion 1,3 4X4: Η 4κίνητη έκδοση του Daihatsu Sirion προσδίδει μια πιο ασφαλή οδική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα μπορεί να κινηθεί και σε διαδρομές με πατημένο χώμα. Κατά τα άλλα, εκτός από την ύπαρξη τετρακίνησης, το Sirion 4X4 δε διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου, διαθέτοντας τον ίδιο 1.300άρη κινητήρα με την καλή απόδοση, αλλά και τη θορυβώδη λειτουργία, το ίδιο ευρύχωρο εσωτερικό και, φυσικά, την πολύ καλή αξιοπιστία της ιαπωνικής φίρμας. Όπως πάντως σε όλα τα 4Χ4, η τετρακίνηση επιβαρύνει έστω και ελάχιστα την κατανάλωση του αυτοκινήτου (0,5 λτ./100 χλμ), σε σχέση με τις δικίνητες εκδόσεις. Σύστημα τετρακίνησηςΑυτόματο σύστημα, το οποίο, όταν χρειαστεί, στέλνει ποσοστό της ροπής και στους πίσω τροχούς, μέσω συνεκτικού συμπλέκτη.
Suzuki Jimny 1,3: Με τις μικρές του διαστάσεις, το μειωμένο του βάρος, το σασί τύπου σκάλας, την τετρακίνηση και τις σχέσεις υποπολλαπλασιασμού, το Suzuki Jimny μπορεί να κινηθεί με χαρακτηριστική ευκολία σε εκτός δρόμου διαδρομές της ελληνικής υπαίθρου. Από πλευράς κινητήρα, ο 1.300άρης VVTi του αυτοκινήτου στην πράξη αποδεικνύεται αρκούντως δυνατός, κινώντας χωρίς πολύ μεγάλο πρόβλημα το ελαφρύ Jimny. Οδηγικά, το αυτοκίνητο υπολείπεται σε αίσθηση, ενώ λόγω της ρύθμισης των αναρτήσεών του εμφανίζει μεγάλες ταλαντώσεις ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες. Στο εσωτερικό, οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι περιορισμένοι, όπως και ο χώρος αποσκευών των 113 μόλις λίτρων. Σύστημα τετρακίνησηςΣτο Suzuki Jimny αρχικά η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ μέσω των ειδικών διακοπτών στο ταμπλό του αυτοκινήτου επιλέγεται εν κινήσει η τετρακίνηση, αλλά και οι κοντές σχέσεις.
Suzuki Ignis 1,3 4X4: Το Suzuki Ignis στην έκδοση 4Χ4 ξεφεύγει από το χαρακτηρισμό του "αυτοκινήτου πόλης", αφού η ύπαρξη τετρακίνησης, οι μεγαλύτεροι τροχοί και τα 17 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό του να κινηθεί και σε εκτός δρόμου -κατά προτίμηση πατημένες- διαδρομές. Ο 1.300άρης VVTi κινητήρας του αυτοκινήτου, από την πλευρά του, αποδίδει 94 ονομαστικούς ίππους και προσδίδει στο μικρό Suzuki εξαιρετικά μέτριες επιδόσεις. Στον τομέα των χώρων, το Ignis είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες επιβάτες με τις αποσκευές τους, σε ένα εσωτερικό στο οποίο θα θέλαμε καλύτερη ποιότητα κατασκευής, αλλά και πιο ευχάριστη εικόνα. Σύστημα τετρακίνησηςΜόνιμη τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος διατηρεί σταθερή την αναλογία ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα στο 60:40.
Suzuki SX4 1,6: Το Suzuki SX4 είναι ένα αυτοκίνητο, το οποίο με την ίδια ευκολία μπορεί να κινηθεί σε μια εκτός δρόμου διαδρομή, αλλά και σε έναν ασφάλτινο δρόμο με στροφές. Το ιαπωνικό μοντέλο συνδυάζει τη σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση (αυτόματη, κατ' επιλογή) με τις σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις και την ευρυχωρία του εσωτερικού του. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων, από την πλευρά του, κινεί με σχετική άνεση το βαρύ αμάξωμα του SX4, ενώ στις υψηλότερες στροφές λειτουργίας του, εμφανίζει και σχετικά αυξημένα επίπεδα θορύβου. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, από την πλευρά του, έχει "μακριά" 4η και 5η σχέση, μη ευνοώντας τις ρεπρίζ. Σύστημα τετρακίνησηςΤο Suzuki SX4 κατά βάση είναι προσθιοκίνητο, όμως ο ειδικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα προσφέρει και επιλογή αυτόματης τετρακίνησης (το ποσοστό της ροπής εμπρός-πίσω μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης), αλλά και κλειδώματος σε ποσοστό 50:50.
Daihatsu Terios 1,3: Στην μικρότερη έκδοση των 1,3 λίτρων, το Daihatsu Terios τα καταφέρνει εξίσου καλά με την έκδοση των 1,5 λίτρων, αφού οι επιδόσεις του είναι εφάμιλλες αυτών του μεγαλύτερου μοντέλου. Δεδομένων μάλιστα και των μεγάλων εκτός δρόμου δυνατοτήτων του αυτοκινήτου, που του εξασφαλίζουν οι μικροί πρόβολοι, η μόνιμη τετρακίνηση, το μικρό του βάρος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μπορούμε να μιλάμε για ένα πραγματικά σκληροτράχηλο όχημα. Στους υπόλοιπους τομείς, θα ξεχωρίσουμε την εξωτερική εμφάνιση του Terios, τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 4 ενηλίκων, αλλά και την υψηλή, για τον τύπο του οχήματος, τιμή αγοράς. Σύστημα τετρακίνησηςΣύστημα μόνιμης τετρακίνησης με τρία διαφορικά και ισόποση μετάδοση κίνησης μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος της τετρακίνησης.
Πηγή:www.skartaekato.gr
Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009
MENU
- ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ (54)
- ΑΓΩΝΕΣ (33)
- ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ 4Χ4 (18)
- ΕΚΔΡΟΜΕΣ (17)
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕΛΩΝ (11)