Τεχνικός κανονισμός Trial 4X4
Αλλαγές στην Κ3 Η ουσιαστικότερη αλλαγή αφορά την κατηγορία Κ3.
Υποχρεωτικό λοιπόν το Roll Cage το οποίο θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς για τη φετινή χρονιά καθώς και τα αναγνωρισμένα καθίσματα και οι ζώνες. Πρόκειται για μια αναμενόμενη εξέλιξη μια και ήδη τα εμπόδια του παρελθόντος είναι πολύ πίσω για το βαθμό εξέλιξης των αυτοκινήτων της κατηγορίας. Μια εξέλιξη που θα επιτρέψει στους οργανωτές να «ανεβάσουν» τον πήχη ενώ ταυτόχρονα θα προφυλάξει και τους αγωνιζόμενους στην άτυχη στιγμή.Η απαίτηση για αναγνωρισμένα συστήματα ασφαλείας είναι σίγουρο ότι θα ζορίσει λίγο τα πράγματα ειδικά στην αρχή αλλά αποτελεί μονόδρομο.Πέρα από τα αναγνωρισμένα καθίσματα και ζώνες, πράγματα που ουσιαστικά είναι απλά θέμα κόστους, είναι βέβαιο ότι κάποια αυτοκίνητα που έχουν ήδη τοποθετήσει roll cage μάλλον θα πρέπει να κάνουν δουλειά για να έρθουν στο επίπεδο των κανονισμών. Στο θέμα θα βοηθήσει ιδιαίτερα η έκδοση ταυτότητας οχήματος που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον πρώτο αγώνα το προσεχές σαββατοκύριακο 22 Φεβρουαρίου.
Η ταυτότητα του οχήματος αποτελεί ένα έγγραφο το οποίο ακολουθεί το αυτοκίνητο και στο οποίο εγγράφονται τυχόν ελλείψεις και αλλαγές που έχει υποστεί, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώριση του αλλά και ο έλεγχος του.
Νέα κατηγορία Κ೦ Σε δημιουργία νέας ομάδας – αντί για κλάση στην Κ1 – κατέληξε τελικά η επιτροπή και ο τεχνικός κανονισμός προσπαθεί να καλύψει τις απαιτήσεις όπως αυτές διαμορφώθηκαν. Ουσιαστικά δεν επιτρέπεται καμιά αλλαγή για να μπορέσει να συμμετέχει ένα αυτοκίνητο σε αυτή την ομάδα – πέρα από τα ελαστικά.Αν και αρχικά ακούγεται απλό, είναι βέβαιο ότι κατά τη διαδικασία θα παρουσιαστούν προβλήματα. Εύλογες απορίες ακόμα και για τα πιο απλά θέματα, όπως πχ τι γίνεται αν εμφανιστεί αυτοκίνητο που έχει αλλάξει τα αμορτισέρ με κάποια αλλά; Ακόμα και αν δεν αφορούν αλλαγή διαδρομής, απλά και μόνο η αλλαγή τους με άλλα εκτός εργοστασίου θα «βγάλουν» ουσιαστικά το αυτοκίνητο εκτός ομάδας. Δύσκολο έργο...Ελεύθερο το Snorkel στην Κ೧
Νέα κατηγορία Κ೦ Σε δημιουργία νέας ομάδας – αντί για κλάση στην Κ1 – κατέληξε τελικά η επιτροπή και ο τεχνικός κανονισμός προσπαθεί να καλύψει τις απαιτήσεις όπως αυτές διαμορφώθηκαν. Ουσιαστικά δεν επιτρέπεται καμιά αλλαγή για να μπορέσει να συμμετέχει ένα αυτοκίνητο σε αυτή την ομάδα – πέρα από τα ελαστικά.Αν και αρχικά ακούγεται απλό, είναι βέβαιο ότι κατά τη διαδικασία θα παρουσιαστούν προβλήματα. Εύλογες απορίες ακόμα και για τα πιο απλά θέματα, όπως πχ τι γίνεται αν εμφανιστεί αυτοκίνητο που έχει αλλάξει τα αμορτισέρ με κάποια αλλά; Ακόμα και αν δεν αφορούν αλλαγή διαδρομής, απλά και μόνο η αλλαγή τους με άλλα εκτός εργοστασίου θα «βγάλουν» ουσιαστικά το αυτοκίνητο εκτός ομάδας. Δύσκολο έργο...Ελεύθερο το Snorkel στην Κ೧
Μια αλλαγή που κρίθηκε απαραίτητη είναι και αυτή του snorkel που επιτρέπεται στην Κ1 κατηγορία.Απαραίτητη η άδεια κυκλοφορίαςΕίναι πλέον απαραίτητο τα αυτοκίνητα που θα παίρνουν μέρος να έχουν άδεια κυκλοφορίας ή να έχουν πινακίδες ΕΘΕΑ.
Αυτό είναι κάτι που πιθανόν να αγγίξει τα πρωτότυπα της Κ3.
Τεχνικός κανονισμός Εκτός Δρόμου 4Χ4 2009 Ελάχιστες οι αλλαγές σε σχέση με πέρσι παρουσιάζει ο τεχνικός κανονισμός Εκτός Δρόμου 4Χ4 2009 . Ουσιαστικά πρόκειται για τον ίδιο κανονισμό, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί από το 2006 και ίσχυε στα Rally Raid και Enduro τα τελευταία χρόνια.Οι κλασσικές κατηγορίες είναι η A1-Open, A2-Normal, ενώ συναντάμε και πάλι την κατηγορία F-Φορτηγά και την R-Rally, δύο κατηγορίες που παρόλο που υπάρχουν από το 2006 δεν συγκέντρωσαν ποτέ το ενδιαφέρον αλλά πιθανών να βρούν νέους μνηστήρες με στο φετινό πρωτάθλημα..Ουσιαστικότερη ίσως αλλαγή θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αυτή του Snorkel στην Normal.
Τεχνικός κανονισμός Εκτός Δρόμου 4Χ4 2009 Ελάχιστες οι αλλαγές σε σχέση με πέρσι παρουσιάζει ο τεχνικός κανονισμός Εκτός Δρόμου 4Χ4 2009 . Ουσιαστικά πρόκειται για τον ίδιο κανονισμό, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί από το 2006 και ίσχυε στα Rally Raid και Enduro τα τελευταία χρόνια.Οι κλασσικές κατηγορίες είναι η A1-Open, A2-Normal, ενώ συναντάμε και πάλι την κατηγορία F-Φορτηγά και την R-Rally, δύο κατηγορίες που παρόλο που υπάρχουν από το 2006 δεν συγκέντρωσαν ποτέ το ενδιαφέρον αλλά πιθανών να βρούν νέους μνηστήρες με στο φετινό πρωτάθλημα..Ουσιαστικότερη ίσως αλλαγή θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αυτή του Snorkel στην Normal.
Προδιαγραφές ασφαλείας Όλες οι προδιαγραφές ασφαλείας που αφορούν τους αγώνες 4Χ4, (roll cage, ζώνες, καθίσματα κλπ) περιγράφονται στο άρθρο 283 του παραρτήματος J της ΔΟΑ. Μέσα σε αυτό μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βρουν όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες.
Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Off-Road.gr]